Webinaarisarja
Oivalluksia matkailun tulevaisuudesta
5 näkökulmaa liiketoiminnan kehittämiseen
Tervetuloa puolen tunnin tehotiivistelmien sarjaan, jossa pureudumme matkailualan ajankohtaisiin ilmiöihin, asiakaskäyttäytymisen muutoksiin ja digitaalisuuden mahdollisuuksiin. Kunkin webinaarin tavoitteena on tarjota oivalluksia, herätellä ajatuksia ja johdatella käytännön kehittämistyöhön – esimerkiksi tuleviin koulutuksiimme.
Tule mukaan inspiroitumaan ja tunnistamaan oman liiketoimintasi kehityskohdat!
Webinaarit toteutetaan maanantai-aamuisin klo 9.-9.30. Kukin webinaari kestää 0,5 h ja sisältää myös aikaa kysymyksille.
Yhdellä lomakkeella ilmoittaudut kaikkiin webinaareihin.
Webinaareista tehdään tallenne. Voit saada tallenteen jälkikäteen ilmoittautumalla webinaariin.

8.9. Tekoälyavusteiset ostajat ja AI-botit – tutustu uusiin kohderyhmiisi
Keitä ovat tekoälypohjaiset ostajat? Miten AI-botit vaikuttavat matkailupalveluiden valintaan ja näkyvyyteen? Tässä webinaarissa sukellamme tulevaisuuden asiakasryhmiin ja pohdimme, miten matkailuyritys voi tavoittaa ja palvella myös digitaalisesti toimivia ostajia.

29.9. Ole ostettavissa kansainvälisillä markkinoilla – matkailutuotteiden monikanavainen digitaalinen myynti
Kansainvälinen asiakas ei löydä sinua sattumalta – sinun täytyy olla löydettävissä. Tässä webinaarissa käymme läpi matkailutuotteiden digitaalisia myyntikanavia, niiden roolia ostokäyttäytymisessä ja keinoja parantaa ostettavuutta verkossa, erityisesti kansainvälisillä markkinoilla.

27.10. Helpotusta vai haasteita elämystuottajan arkeen? – elämystuotteiden verkkokaupan perustaminen
Verkkokauppa voi olla loistava apu elämystuottajalle – tai lisäkuorma, jos perusta ei ole kunnossa. Webinaarissa avaamme, mitä kaikkea verkkokaupan käynnistämisessä tulisi ottaa huomioon, miten varmistat sujuvan asiakaspolun ja mitä ratkaisuja elämysalalle on jo tarjolla.

24.11. Hanki B2B-asiakkaita digitaalisesti – asiakassuhteiden hankinta ja hallinta
Miten tavoitat B2B-asiakkaat digitaalisesti? Tässä webinaarissa tarkastelemme B2B-markkinoinnin ja myynnin keinoja erityisesti matkailualalla. Saat vinkkejä siihen, miten rakennetaan pitkäaikaisia asiakassuhteita ja tehdään kohdennettua viestintää digitaalisissa kanavissa.

8.12. Turbulenssia taivaalla – mihin toimintaympäristön ilmiöihin yrityksen tulisi varautua?
Geopoliittinen tilanne, ilmastokriisi, teknologinen kehitys ja asiakkaiden arvomaailman muutos vaikuttavat matkailuyrityksen toimintaympäristöön. Tässä webinaarissa pysähdymme pohtimaan, millaisiin ilmiöihin on viisasta reagoida – ja miten niihin voi varautua ennakoivasti ja ketterästi.