Valmennuspolku ostettavuuden varmistamiseksi

Tuotteista ja myy

Valmennuspolun tuloksena

  • 1.

    Osaat tuotteistaa ja hinnoitella

  • 2.

    Hallitset digitaalisen markkinoinnin keinot

  • 3.

    Osaat hyödyntää asiakasdataa

  • 4.

    Kasvatat myyntiä

  • 5.

    Ymmärrät tiedolla johtamisen perusteet

Nice Group Consulting -asiantuntijoiden avulla opit:

Ideoimaan asiakaslähtöisiä tuotteita

Kuvaamaan tuotteen digitaalisiin kanaviin

Käyttämään erilaisia hinnoittelukeinoja

Varmistamaan digitaalisen löydettävyyden ja ostettavuuden

Kuuntelemaan ja palvelemaan asiakasta digitaalisissa kanavissa

Johtamaan tiedolla markkinointia ja myyntiä kannattavast

Valitse valmennuspolun moduulit. Suositeltava kesto on 4-6 päivää.

Tuotteista ja kasvata myyntiä -valmennuspolku


1. Tunne asiakkaasi

Perehdytään tuotteistamisen trendeihin ja asiakkaiden tarpeisiin. Ideoidaan palvelumuotoilun menetelmiä käyttäen uusia tuotteita.


2. Rakenna arvolähtöisiä tuotteita

Perehdytään arvolähtöiseen tuotteistamiseen ja kehitetään ideoita eteenpäin.


3. Digitaalinen tuotekortti

Perehdytään digitaalisten tuotekorttien rakenteisiin eri kanavissa. Opetellaan kirjoittamaan ja kuvittamaan tuotteet myyvällä tavalla.


4. Hinnoittelukeinot haltuun

Perehdytään kannattavuuslaskelmiin ja matkailun hinnoittelumalleihin. Opetellaan tekemään hinnoittelulaskelmia.


5. Tuoteklinikka

On esittelyn aika. Opetellaan arvioimaan tuotteiden myyntikuntoa ja sparrataan hissipuheita.


6. Löydy verkosta

Perehdytään digitaaliseen löydettävyyteen. Opetellaan tekemään digitaalisen löydettävyyden analyysi ja tunnistetaan kehittämiskohteet.


7. Kuuntele asiakasta

Perehdytään asiakkaan kuunteluun digitaalisissa kanavissa ja tehdään suunnitelma asiakasdatan keräämiseksi.


8. Ota digimarkkinointi haltuun

Perehdytään matkailun keskeisimpiin digitaalisen markkinoinnin keinoihin ja suunnitteluun. Opetellaan sisältötuotantoa asiakaspolun eri vaiheissa.


9. Varmista ostettavuus

Perehdytään matkailun myyntijärjestelmiin ja digitaalisen jakelun mahdollisuuksiin asiakaspolun erivaiheissa.


10. Yrityssparraus

Sparrataan ja laitetaan kuntoon valmentajan johdolla pareittain tai yrityskohtaisesti digitaalisen myynnin ja markkinoinnin suunnitelma.


11. Johda tiedolla

Opitaan miten tiedolla johtaminen tukee matkailuliiketoiminnan kehittämistä liiketoimintaa mikro- ja pk-yrityksissä. Valmennuksessa opetellaan miten toimintaa johdetaan numeroilla kannattavasti.


12. Yrityssparraus

Sparrataan ja katsotaan valmentajan johdolla tärkeimmät markkinoinnin tai myynnin mittarit. Mietitään mitä mittareita kannattaa seurata, mitä työvälineitä käytetään sekä miten saatuja lukuja ja tietoja käytännössä hyödynnetään.