Vastuullisuudesta lisäarvoa tuotteistamiseen valmennusohjelma 4 päivää, Nice Group Consulting Oy

VASTUULLISUUDESTA LISÄARVOA TUOTTEISTAMISEEN VALMENNUSOHJELMA

Vastuullisuus ja tuotteistaminen

Valmennus sisältää seuraavat osa-alueet

 

1. Vastuullisuus & tuotteistaminen

 

Vastuullisen matkailun nykytila ja määritelmät

Lyhyt johdanto vastuullisuuden nykytilanteeseen; käymme läpi vastuullisen matkailun osa-alueet, ajankohtaiset nostot ja esimerkkejä meiltä ja muualta. Käymme läpi ajankohtaiset tutkimukset ja perehdymme asiakasymmärrykseen.

Vastuullisten palveluiden tuotteistaminen

Käymme läpi vastuullisuuden osa-alueet yrityksen toiminnan ja tuotteistamisen näkökulmasta. Hyödynnämme vastuullisuuspolkua, jonka avulla osallistujat tunnistavat toimintansa vahvuudet ja kehittämisen kohteet.

Tutustumme tulevaisuuden trendeihin ja perehdymme uudistavaan matkailuun.

Vastuullisuudesta lisäarvoa

Osallistujilla on selkeä kuva vastuullisen toiminnan sisällöistä, jotka tuovat lisäarvoa tuotteistamiseen. Ensimmäinen tuoteidea on valmis.

  • 7 tuntia valmennusta

2. Syvennä asiakasymmärrystä

 

Millaisia asiakkaita, millä markkinoilla?

Vastuullisen matkailun piiriin sisältyy asiakasryhmiä, joille ei ole aiemmin erikseen huomattu tuotteistaa palveluita. Perehdymme syvällisemmin inklusiivisuuteen trendinä, vastuulliseen matkailijapotentiaaliin ja erilaisiin asiakasryhmiin.

Ymmärrä asiakkaan tarpeita

Jo pienin muutoksin voimme palvella kokonaan uusia kohderyhmiä ja toteuttaa uusia tuotteita. Mutta miten? Käymme läpi erityisryhmien palvelun osa-alueita miettien mikä kohderyhmistä sopisi minulla parhaiten. Luonnostellaan yhdessä tuoteideoita eteenpäin.

Markkinoi ja viesti oikein

Markkinointi ja viestintä voi vahingossa sulkea potentiaalisia asiakkaita pois ja jopa kertoa, että tämä palvelu ei kuulu jollekin. Perehdymme tuhtiin inklusiivisen markkinoinnin ja viestinnän pakettiin.

  • 7 tuntia valmennusta

3. Vastuullisuus tarinana tuotteessa

 

Vastuullisuus ja tarinallistaminen

Tarinallistamisen avulla yritys tuo vastuullisuuden mukaan tuotteisiin elämyksellisellä tavalla. Johdannossa käymme läpi esimerkkejä tarinallistetuista tuotteista.

Tuotteen tarina

Stooripuu-menetelmän avulla tunnistamme tuotteen tarinan elementit. Tuomme myös vastuullisuuden mukaan tarinaan.

Tarinallistettu tuote

Lopuksi osallistujat hahmottelevat tarinan avulla jo omaa tuotetta, jossa huomioidaan myös yrityksen tärkein vastuullisuusteema.

  • 7 tuntia valmennusta

4. Digitaalinen löydettävyys ja ostettavuus

 

Löydy monikanavaisesti, ole saavutettavissa digitaalisesti

Teemme tuotteille digitaalisen löydettävyyden ja saavutettavuuden analyysin ja teemme tuotteista löydettäviä monikanavaisesti. Osallistujat ymmärtävät miten tekoälyä voidaan hyödyntää käytännössä tuotteiden löydettävyyden parantamiseksi.

Digitaalinen asiakaspolku

Opimme mistä digitaalinen asiakaspolku ja miten sen kohtaamispisteet rakentuvat, kuinka viestitään vastuullisesti ja miten vastuullinen toiminta tehdään näkyväksi tarinan keinoin.

Digitaalinen ostettavuus

Laadimme käytännönläheisen suunnitelman, miten tuotteiden ostettavuutta parannetaan monikanavaisesti.

  • 7 tuntia valmennusta